Skip to main content

SEXUALLY ABUSED CHILD

Child SEXUAL ABUSE

Sexual abuse is among the most serious issues that face children and youth today. The specter of child sexual abuse is frightening to parents and caring adults. Sexual abuse steals so much from children, robbing them of trust, innocence and security. Addressing the problem of child sexual abuse directly and responsibly is important to fostering appropriate awareness of this difficult topic.


Childhood is a pivotal time in human development, more so than any other phase of life. One of the biggest social stigmas attached to a society is that of child abuse. All forms of violence, abuse and exploitation have long-lasting consequences on children’s lives. Slowly India is becoming increasingly aware of violence against children, especially sexual abuse.  


A child’s mind begins with their brain, and their brain begins with a structure morphologically similar to an adult. While physical growth is perhaps the most obvious change during this time, neurological growth is an even more critical—and more complex—process.

• Sexual abuse can cause serious problems in childrens and teens. It may cause depression and anxiety problems. Sexual trauma can trigger persistent feelings of sadness and hopelessness. Victims who are struggling with depression may experience additional symptoms like weight loss or gain, agitation, increased crying and a loss of interest in things they once enjoy.  This anxiety can lead to panic attacks and serious anxiety disorders.



Parents do not always talk to their children about body safety early enough. They think kids are too young. It is too scary. But it is never too soon, and it doesn’t have to be a scary conversation

• Tell your child how to get out of scary or uncomfortable situation.

• Tell them that some body parts are private. 

  Tell them that their private parts are called    private because they are not for everyone to see

• Tell your child body boundaries.

• Tell your child that body secrets are not okay.   

• Tell your child that no one should take pictures of their private parts

• Tell your child that a body touch might tickle or feel good.


This is an important point to discuss with your child. Knowledge is a powerful deterrent, especially with young children who are targeted due to their innocence and ignorance in this area.  And one discussion is not enough. Find natural times to talk with them.

And please share this article with teenagers and those you love and care about and help me spread the message of body safety!

Thanks for reading!  Comment| Share

It's time for change!  :-)




Comments

  1. Vande Mataram ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ณ

    ReplyDelete
    Replies
    1. เคฌเคฆเคฒे เค—ा เคฏे เคฆिเคจ เคญी,เคฐेเคชिเคธ्เคŸ เค•े เคฒिเค เคจเคฏा เค•ाเคจूเคจ เค†เคเค—ा เคœเคฌ เคคเค• เคจเคนीं เค†เคเค—ा เค‡เคธी เคคเคฐเคน เคนเคฎ เคฒोเค— เคฒเคก़เคคे เคฐเคนेंเค—े เคœเคฏ เคนिंเคฆ

      Delete
    2. เคœ़เคฐूเคฐ। เค•ाเคจूเคจ เค•เคˆ เคนै เคธंเคตिเคงाเคจ เคฎें, เคฌเคธ เค‡เคธเค•ा เคธเคนी เค‰เคชเคฏोเค— เคนोเคจे เคฎें เคฆेเคฐी เคจा เคนो।
      เคชเคข़เคจे เค•े เคฒिเค เคฌเคนुเคค เคถुเค•्เคฐिเคฏा :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

เคเค• เคฆिเคจ।

                          เคเค• เคฆिเคจ। เค†เคœเค•เคฒ เคธुเคฌเคน เคนोเคคी เคนै เคฎเค—เคฐ เคธूเคฐเคœ เคจเคนीं เคจिเค•เคฒเคคा। เคœैเคธे-เคคैเคธे เค†ँเค–े เคฎींเคšเคคे เคนुเค เคชเคฒंเค— เคธे เค‰เคคเคฐเค•เคฐ เคฌाเคฅเคฐूเคฎ เคคเค• เคœाเคคी เคนूँ। เคฌ्เคฐเคถ เค•เคฐเคคे เคนुเค เคถीเคถे เคฎें เค…เคชเคจी เคถเค•्เคฒ เคฆिเค–เคคी เคนै, เค‰เคธเคฎे เคธूเคœी เคนुเคˆ เค‘ंเค–ें เคฆिเค–เคคी เคนैं เค”เคฐ เค‰เคจ เค†ँเค–ों เคฎें เคฌिเค–เคฐเคคे เคธเคชเคจे। เค–ुเคฆ เคธे เคจเฅ›เคฐें เคฎिเคฒाเค•เคฐ เคฆेเค–เคจे เค•ी เค…เคฌ เคนिเคฎ्เคฎเคค เคจเคนीं เคนै। เคจเคนाเคคे เคนुเค เค…เคชเคจे เค‡เคธ เคนเคก्เคกिเคฏों เค•े เคขांเคšे เค•े เคฒिเค เคเค• เค˜ृเคฃा เคธी เคชैเคฆा เคนोเคคी เคนै, เคฎाเคฅे เคชเคฐ เคฌเคจी เคฐेเค–ाเคँ เคจ เคœाเคจे เค•िเคธ เคถเคนเคฐ เค•ा เคชเคคा เคฌเคคा เคฐเคนी เคนोเคคी เคนैं, เคฎाเคฒूเคฎ เคจเคนीं। เคถเคฐ्เคŸ เคชเคนเคจเคคे เคตเค•्เคค เค…เคจเค—िเคจเคค เคธเคตाเคฒ เคฎเคจ เคฎें เค†เคคे เคนैं।  เค•्เคฏा เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै ? เค•्เคฏों เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै ? เฅ›िเคจ्เคฆเค—ी เคฎें เค•्เคฏा เค•เคฐเคจा เคนै ? เค•ुเค› เคธोเคšा เคนै ? เคธเคฌ เค†เค—े เคฌเฅ เคฐเคนे เคนै , เคคू เคตเคนी เค•ी เคตเคนी เคนै। เคถเคฐ्เคŸ เค•े เคฌเคŸเคจों เค•े เคฌीเคš เค•เคนीं, เคฏเคฅाเคฐ्เคฅ เค”เคฐ เคธเคชเคจें เค†เคชเคธ เคฎें เคจोเค• เคोเค• เค•เคฐเคคे เคฆिเค–ाเคˆ เคฆेเคคे เคนै। เคฌाเคฒ เคฌเคจाเคคे เคตเค•्เคค เคฎैं เค•ोเคธเคคी เคนूँ เค†เคœ เค•ो เค”เคฐ เค†ँเค–े เคฌंเคฆ เค•เคฐเคคी เคนूँ। เคฎเคจ เคจे เค•เคนीं เคฌเคธ เคเค• เคฐเคŸ เคฒเค—ा เคฐเค–ी เคนै เค•ि เค…เคฌ เคฌเคธ เคฌเคนुเคค เคนो เค—เคฏा। 23 เค•ी เค‰เคฎ्เคฐ เคฎें เค•ोเคˆ เคฅเค•ा เคนुเค† เค•ैเคธे เคนो เคธเค•เคคा เคนै ? เฅ›िเคจ्เคฆเค—ी เค•े เค•ौเคจ-เคธे เคชเฅœाเคต เคชเคฐ เคฎैंเคจे เคœीเคจा เค›ोเคก़ เคฆिเคฏा? เคฏเคน เคฎुเคे เค–เคฌเคฐ เคจเคนीं। เคฌเคธ เค…เคฌ เคต्เคฏाเค•ुเคฒเคคा เค”เคฐ เคฌेเคฌเคธी เค•े เคฌीเคš เคœी เคฐเคนा เค•ोเคˆ เค‡ंเคธाเคจ เคน...

Hindu Code Bill And Ambedkar

 "I measure the progress of a community by the degree of progress which women have achieved." ~ Dr B.R Ambedkar. The Hindu code bill was introduced in the Constituent Assembly on 11 April 1947 and was referred by a select committee on 9 April 1948, after 4 years of deliberations, it remained inconclusive. This was probably the longest debate on any single bill in the independent Indian Parliament.  The Congress was not eager to clarify the Hindu Code bill and because of this Ambedkar resigned from the cabinet on 27 September 1951  What was the need of a codified bill? The bill itself was an immense exodus from Hinduism and its humiliating set of gender laws. Until then, "Hindu law" was also casually interpreted through the oral reading of various contents from the Vedas, Smritis and Puranas. There was no real codification or uniformity, and women's lives were often in the hands of Hindu male interpreters. It can be said that in Hinduism there were two laws regar...

LIFE

Once upon a time there was a man who was living close to a mountain and everyday he was thinking: how would it be to climb that mountain, and what would I see on the peak? ๐ŸŒŒ And finally the day came and the man on the journey. Arriving at the foot of the mountain he met the first traveller. So he asked: how did you get up the mountain and what did you see on the top? And so the traveller shared his path and also the view that he had. But then the man, he was thinking to himself: The way that the traveller just described it sounds very exhausting.  I need to find another way to climb. So he continued on the foot of the mountain until he met the next traveller.  Once again he asked: how did you climb up that mountain and what did you see on the top? And so the other traveller shared his story still not being determined on which directions and which way to go, The man asked thirty more people, thirty more travellers.  When he finished talking to all of them, he finally made...