Skip to main content

LIFE

Once upon a time there was a man who was living close to a mountain and everyday he was thinking: how would it be to climb that mountain, and what would I see on the peak? ๐ŸŒŒ

And finally the day came and the man on the journey. Arriving at the foot of the mountain he met the first traveller. So he asked: how did you get up the mountain and what did you see on the top? And so the traveller shared his path and also the view that he had. But then the man, he was thinking to himself: The way that the traveller just described it sounds very exhausting. 

I need to find another way to climb. So he continued on the foot of the mountain until he met the next traveller. 

Once again he asked: how did you climb up that mountain and what did you see on the top? And so the other traveller shared his story still not being determined on which directions and which way to go, The man asked thirty more people, thirty more travellers. 

When he finished talking to all of them, he finally made up his mind: now that so many people have shared with me their path and especially what they all saw on the top, I don't need to climb there any more. It is very unfortunate, this man never went on the journey himself. 

We see in life ...

In your life!! You have to find the most suitable way for yourself to climb that mountain. Some informations and life experiences others give you, are possible to understand with words, but it is impossible to share the experience of clarity, when you are standing on that peak by yourself.. To invest the right effort in climbing that peak, that is essentially all that Buddhism teaches.

Clarity means you see more clearly what the proper direction for you in life is, and what path you should take. 

THANKS FOR READING

      It's time for change! :-)


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

เคเค• เคฆिเคจ।

                          เคเค• เคฆिเคจ। เค†เคœเค•เคฒ เคธुเคฌเคน เคนोเคคी เคนै เคฎเค—เคฐ เคธूเคฐเคœ เคจเคนीं เคจिเค•เคฒเคคा। เคœैเคธे-เคคैเคธे เค†ँเค–े เคฎींเคšเคคे เคนुเค เคชเคฒंเค— เคธे เค‰เคคเคฐเค•เคฐ เคฌाเคฅเคฐूเคฎ เคคเค• เคœाเคคी เคนूँ। เคฌ्เคฐเคถ เค•เคฐเคคे เคนुเค เคถीเคถे เคฎें เค…เคชเคจी เคถเค•्เคฒ เคฆिเค–เคคी เคนै, เค‰เคธเคฎे เคธूเคœी เคนुเคˆ เค‘ंเค–ें เคฆिเค–เคคी เคนैं เค”เคฐ เค‰เคจ เค†ँเค–ों เคฎें เคฌिเค–เคฐเคคे เคธเคชเคจे। เค–ुเคฆ เคธे เคจเฅ›เคฐें เคฎिเคฒाเค•เคฐ เคฆेเค–เคจे เค•ी เค…เคฌ เคนिเคฎ्เคฎเคค เคจเคนीं เคนै। เคจเคนाเคคे เคนुเค เค…เคชเคจे เค‡เคธ เคนเคก्เคกिเคฏों เค•े เคขांเคšे เค•े เคฒिเค เคเค• เค˜ृเคฃा เคธी เคชैเคฆा เคนोเคคी เคนै, เคฎाเคฅे เคชเคฐ เคฌเคจी เคฐेเค–ाเคँ เคจ เคœाเคจे เค•िเคธ เคถเคนเคฐ เค•ा เคชเคคा เคฌเคคा เคฐเคนी เคนोเคคी เคนैं, เคฎाเคฒूเคฎ เคจเคนीं। เคถเคฐ्เคŸ เคชเคนเคจเคคे เคตเค•्เคค เค…เคจเค—िเคจเคค เคธเคตाเคฒ เคฎเคจ เคฎें เค†เคคे เคนैं।  เค•्เคฏा เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै ? เค•्เคฏों เค•เคฐ เคฐเคนी เคนै ? เฅ›िเคจ्เคฆเค—ी เคฎें เค•्เคฏा เค•เคฐเคจा เคนै ? เค•ुเค› เคธोเคšा เคนै ? เคธเคฌ เค†เค—े เคฌเฅ เคฐเคนे เคนै , เคคू เคตเคนी เค•ी เคตเคนी เคนै। เคถเคฐ्เคŸ เค•े เคฌเคŸเคจों เค•े เคฌीเคš เค•เคนीं, เคฏเคฅाเคฐ्เคฅ เค”เคฐ เคธเคชเคจें เค†เคชเคธ เคฎें เคจोเค• เคोเค• เค•เคฐเคคे เคฆिเค–ाเคˆ เคฆेเคคे เคนै। เคฌाเคฒ เคฌเคจाเคคे เคตเค•्เคค เคฎैं เค•ोเคธเคคी เคนूँ เค†เคœ เค•ो เค”เคฐ เค†ँเค–े เคฌंเคฆ เค•เคฐเคคी เคนूँ। เคฎเคจ เคจे เค•เคนीं เคฌเคธ เคเค• เคฐเคŸ เคฒเค—ा เคฐเค–ी เคนै เค•ि เค…เคฌ เคฌเคธ เคฌเคนुเคค เคนो เค—เคฏा। 23 เค•ी เค‰เคฎ्เคฐ เคฎें เค•ोเคˆ เคฅเค•ा เคนुเค† เค•ैเคธे เคนो เคธเค•เคคा เคนै ? เฅ›िเคจ्เคฆเค—ी เค•े เค•ौเคจ-เคธे เคชเฅœाเคต เคชเคฐ เคฎैंเคจे เคœीเคจा เค›ोเคก़ เคฆिเคฏा? เคฏเคน เคฎुเคे เค–เคฌเคฐ เคจเคนीं। เคฌเคธ เค…เคฌ เคต्เคฏाเค•ुเคฒเคคा เค”เคฐ เคฌेเคฌเคธी เค•े เคฌीเคš เคœी เคฐเคนा เค•ोเคˆ เค‡ंเคธाเคจ เคน...

Hindu Code Bill And Ambedkar

 "I measure the progress of a community by the degree of progress which women have achieved." ~ Dr B.R Ambedkar. The Hindu code bill was introduced in the Constituent Assembly on 11 April 1947 and was referred by a select committee on 9 April 1948, after 4 years of deliberations, it remained inconclusive. This was probably the longest debate on any single bill in the independent Indian Parliament.  The Congress was not eager to clarify the Hindu Code bill and because of this Ambedkar resigned from the cabinet on 27 September 1951  What was the need of a codified bill? The bill itself was an immense exodus from Hinduism and its humiliating set of gender laws. Until then, "Hindu law" was also casually interpreted through the oral reading of various contents from the Vedas, Smritis and Puranas. There was no real codification or uniformity, and women's lives were often in the hands of Hindu male interpreters. It can be said that in Hinduism there were two laws regar...